A Budavári Palota Oroszlános Udvara immár negyedik alakommal ad otthont az operett ünnepének. Augusztus 5-én és 6-án ismét felcsendülnek a közkedvelt és népszerű operett melódiák a Budapesti Operettszínház művészeinek tolmácsolásában.
Jegyek iTT
A sajtótájékoztatón jelenlévő művészek egy-egy frappáns gondolattal készültek a sajtótájékoztatóra. "Soha nem gondoltam volna" - kezdte Kocsis Dénes, már azt, hogy vezető musical színészként egyszer majd operettet énekel, nem is kis sikerrel, hiszen az idei évben táncoskomikusként a Sybillben és a Mágnás Miskában elsöprő közönség és szakmai siket aratott. Oszvald Marika, a műfaj Kossuth-díjas nagyasszonya boldog, hogy felléphet a Várban, mert úgy gondolja, hogy ez a miliő emelkedettséget ad ennek a csodálatos műfajnak. Szendi Szilvi férfiruhába öltözve lép majd fel, "mint az operett elkötelezett katonája".
Ez az alkalom ugyanis arra is lehetőséget ad, hogy a művészek kilépve megszokott szerepeikből, más karakterekben tűnjenek fel. Mint Vadász Zsolt is, aki az Operettszínházban hősszerelmeseket alakít, itt azonban egy szám erejéig legalábbis "kemény csávó" lesz, egy igazi strici, aki még tánctudását is megcsillogtathatja. Peller Károly minden évben fellépett a Palotakoncerten, Dolhai Attila rendszeres visszatérő, Lukács Anita viszont első alkalommal énekel az Oroszlános udvaron. Szulák Andrea számára ez az est is, mint ahogy az Operettszínház maga is, egy kísérleti laboratórium.
"Rengeteg kísérlet folyik itt. Szinte mindeninek volt/van, de biztos lesz nem szokványos feladata. Ki- és átlépünk a szerepkörökből, feszegetnünk kell a saját határainkat. Tavaly én is kaptam egy ilyen lehetőséget itt, elénekelhettem a Hajmási Pétert. Ezért is köszönet jár a kitalálóknak, jó teret biztosítanak az újításhoz."
Fischl Mónika a misszión és nívón kívül a büszkeség szót említi a Palotakoncert kapcsán.
"Borzasztóan büszke vagyok a férjemre, Dr. Vadász Dánielre, hogy a keze benne volt és van ebben. Hogy a gálának és a televíziós közvetítésnek köszönhetően olyan emberek is megismerhetik ezt a műfajt, akik talán az Operettszínházba nem jönnének el. Az ország ismét szeretni kezdi ezt a műfajt és értékén kezelni."